Resimler
Videolar
Haberler
Yazılar
Replik Düplik
Kuruluşlar
Benim Dünyam
Kayıt Ol
Oturum Aç
Allah Oruç Tutmayı Neden Emretti?
Yazı Yaz
2232
3804
Dini Konular
Yorum Yaz
Yazdır
Tavsiye Et
20.6.2016
0 yorum
1006
okuma
Şüphesiz yüce yaratıcının her işinde, emir ve yasağında bilip bilmediğimiz pek çok hikmetler vardır. Oruç, zekât ve infak gibi ibadetlere devam eden bir toplumda sosyolojik buhranlar olmaz. O toplumda dâimâ huzur, emniyet, nezâket, zarafet, incelik ve hassasiyet vardır.
Oruç tutmak, nîmetlerin kadrini hatırlatır. Belli bir süreliğine de olsa açlığı tattırdığından, toplumdaki açların hâlinden anlamayı temin eder. Dolayısıyla gönüllerde şefkat ve merhameti inkişâf ettirir.
Bir mü’min, imkânları nisbetinde açları doyurmaya bizzat gayret etmekle birlikte, toplumda bu mühim vazifenin yerine getirilmesi için de gayret göstermeli, diğer insanları da bu hayra teşvik etmelidir. Zira Rabbimiz, açları bizzat doyurmayan kişiler bir yana, kendisi doyurduğu hâlde diğer insanları da bu hayra teşvik etmeyen kimseleri dahî âyet-i kerîmede ihtâr ediyor. (Bkz. el-Fecr, 18)
Yine amel defteri solundan verilip de hüsrâna uğrayan mücrimden bahsederken de:
“Yoksulu doyurmaya teşvik etmezdi.” (el-Hâkka, 34) buyuruyor.
Bizler de; “Allah bana verdi, ona vermedi. Demek ki onu bana zimmetli kıldı!” diyebiliyor muyuz?
ORUÇ TUTMAKTAN GAYE NEDİR?
Oruç için “…Umulur ki takvâ sahibi olursunuz.” (el-Bakara, 183) buyrulmuş ve oruçtan gâyenin takvâya ermek olduğu ifâde edilmişken, oruçlarımız bizi ne kadar takvâ hassasiyetine sevk ediyor?
Orucu midemize, gözlerimize, kulaklarımıza, bilhassa dilimize tutturabiliyor muyuz? Zira Efendimiz“Ya hayır söyle, yahut sus!” (Hâkim, IV, 319/7774) buyuruyor.
Rabbimiz, Peygamber Efendimiz’in en yüce bir ahlâk üzere olduğunu bildiriyorken, bizim O Gönüller Sultânı’na ahlâkî yakınlığımız ne kadar?
Nezâketimiz, tevâzuumuz, merhametimiz, affediciliğimiz hangi seviyede?
Meselâ şahsımıza karşı bir kusur işlendiğinde, hemen nefsânî bir öfkeye mi kapılıyoruz; yoksa tavrımız, Rabbimiz’in buyurduğu gibi:
“…Öfkelerini yutarlar ve insanları affederler…” (Âl-i İmrân, 134) şeklinde, yüksek bir fazîlet olarak mı tezâhür ediyor?
Nefsi adına öfkelenmek, Rasûlullah Efendimiz’in hayatında olmayan bir vasıf. Sadece İslâm’a aykırı bir hâl varsa, ilâhî hudutlar çiğneniyorsa, mukaddesâta saldırı varsa yahut umûmun hakkı yeniyorsa, bu durumda öfkeye müsaade vardır. Bu ise îmandan doğan, şeytânî değil Rahmânî bir öfkedir.
Kaynak: Osman Nuri Topbaş, Şebnem Dergisi, 136. Sayı, Haziran 2016
Beğen
Beğenme
Tavsiye et
Rapor et
Yazdır
1006
Yer
Dini Konular
20.6.2016
0
kişi beğendi
0
kişi beğenmedi
Etiket
#oruç
  
Kaynak
Yorum yapabilmek için
Üye Olun
veya
Giriş
yapın
İlim İrfan
adlı kullanıcının
diğer yazıları
Davud B. Ali Ez- Zahiri
İslam Hukuku
1573 okuma
İmam Ebu Yusuf
İslam Hukuku
1494 okuma
İmam Mâlik B. Enes
İslam Hukuku
1510 okuma
İbnü’L-Hâcib
İslam Hukuku
1747 okuma
Ahmed B. Hanbel
İslam Hukuku
1528 okuma
Süfyan Es-Sevri
İslam Hukuku
2329 okuma
Fahruddin Er-Razî
İslam Hukuku
1685 okuma
Ebu’L-Hasan El-Kerhi
İslam Hukuku
2255 okuma
İmam Ebu'l-Yusr Muhammed Pezdevi
İslam Hukuku
2019 okuma
Fahru'l-İslam Ebu'l-Usr El-Pezdevi
İslam Hukuku
1676 okuma
Şemsü'l-Eimme Es-Serahsî Ve Fıkıhçılığı
İslam Hukuku
1670 okuma
Ebu'l-Hüseyn El-Basri
İslam Hukuku
2213 okuma
İmam Gazali
İslam Hukuku
1681 okuma
İmam-I Azam Ebu Hanife
İslam Hukuku
1861 okuma
Kur'an'ı Anlayarak Okumak Mı?
Ali Duman
1263 okuma
Birşeyler yaz
Sadece Ben
Bağlantılarım
B.Bağlantıları
Herkes
Yazıyı Mootol duvarına paylaşmak için
üye ol
veya
giriş
yap
http://www.mootol.com/Yazi2232/allah-oruc-tutmayi-neden-emretti
Adınız :
Gidecek E-posta :
Gönder
Tanıdıklarını haberdar etmek için
üye ol
veya
giriş
yap
Adınız :
Rapor nedeni :
Rapor et
Yazı içeriğini rapor etmek için
üye ol
veya
giriş
yap