Resimler
Videolar
Haberler
Yazılar
Replik Düplik
Kuruluşlar
Benim Dünyam
Kayıt Ol
Oturum Aç
Mirac Kandili İle İlgili Bazı Değerlendirmeler
Yazı Yaz
795
4607
Dini Konular
Yorum Yaz
Yazdır
Tavsiye Et
5.6.2013
0 yorum
1348
okuma
Yazan: Ali Duman
Dinimizde kutsal geceler olarak bilinene Mevlit, Regaib, Mirac, Berat ve Kadir geceleri, ülkemizde Kandil olarak isimlendirilmektedir. İlahiyatçıların geneline göre, müslümanlarca kutsal kabul edilen bu gecelerin din ile ilgisi yoktur. Esasen bu gecelerin kutsallığı ile ilgili bilgilerin çoğu zayıf hadislere dayanmaktadır. Sadece Kur'an'a dayalı oalrak kutsal olduğu bilinen Kadir gecesidir. Kadir gecesinin kutsal olması ise Kur'an'ın semadan indirilmeye başlandığı gece olmasından dolayıdır. Nitekim Cenab-ı Hak Kadir suresinde bu hususa şöyle işaret eder: "Biz onu Kadir Gecesinde indirdik. Sen kadir gecesinin ne olduğunu bilir misin? Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır" Bu surede "onu" şeklinde işaret zamiriyle gösterilenin Kur'an olduğunu bütün müfessirler ifade etmektedir. Nitekim Bakara suresi 187. ayette de "O Ramazan ayı ki onda Kur'an nazil olmuştur" buyurulmaktadır. Bu iki ayet birlikte ele alındığında Kadir gecesinin Ramazan ayında olduğu ortaya çıkmaktadır. Fakat Ramazanın hangi gecesinin Kadir gecesi olduğu bildirilmiş değildir. Bildirilmemiş olmasının hikmetlerinin başında insanların sadece o geceye mahsus olarak ameller ihdas etmesini engellemek ve en azından bir ramazan ayı boyunca bütün müslümanlar sürekli Kadir gecesine ulaşmak için çalışmalarını temin etmektir. Ancak ne yazık ki, bütün bir ayı kadir gecesini aramakla geçirmekten imtina eden müslümanlar önce bunu ramazanın son 10 gecesi tek gecelere, daha sonra da 27. geceye hasr etmişler ve böylece ramazanın 27. gecesi bir günah çıkarma gecesi haline dönüşmüştür.
Diğer kutsal gecelere gelince, bunlardan İsra olarak bilinen ve devamında Peygamberimizin miraca çıkarak cenab-ı hakla görüştüğü kabul edilen gece ile ilgili olarak Kur'an'da İsra suresi vardır.
Regaib, Berat geceleriyle ilgili Kur'an'da herhangi bir işaret yer almadığı gibi, MEvlit gecesi yani Peygamberimizin doğum gecesiyle ilgili de bilgi yoktur. Üstelik bu gecelerle ilgili en erken rivayetlerin ikinci hicri yüzyılda ortaya çıktığı görülmektedir. Buna göre Peygamberimizin kutsal gecelerden haberi olmadığı gibi, sahabenin kadir gecesi dışında kalan kutsal geceleri bilmedikleri söylenebilir.
Peki bu kutsal geceler nerden, ne zaman ve nasıl ihdas olunmuştur sorusu akla gelmektedir.
aslına bakılırsa kutsal olduğu söylene bu gecelerin her birinde peygamberimizin bşaından önemli bir hadise geçtiği görülmektedir. Söz gelimi MEvlit gecesi zaten peygamberimizin doğum gecesidir. Mirac gecesinde ise Peygamberimizin Cenab-ı Hakkın huzuruna çıktığı ileri sürülmektedir. Regaib ve Berat gecelerinin Allah'a yönelme ve bağışlanma geceleri şeklinde değerlendirilmesi yolunda çeşitli görüşler vardır.
Bu geceleri kutlamakla ilgili nasıl bir tutum sergilenmesi gerektiği sorulacak olursa; insanların belli geceleri Allah'a has kılıp diğer geceleri kendilerine tahsis etmesi gibi bir şey söz konusu olmuyorsa dini bakımdan hiç bir zararı olmadığı aksine faydalı olduğu söylenebilir. Ancak insanlar bu geceleri günah çıkarma geceleri haline getiriyorlarsa o taktirde bunun dini bakımdan hoş bir tutum olmadığı söylenebilir.
bu konuda mutasavvıfların ""Her geceyi kadir bil" ilkesinin tutarlı olduğu görülmektedir. İnsanlar yaşadıkları her geceyi kadir gecesi gibi ihya ediyorlarsa asıl olan budur ve öyle yapılmalıdır. Fakat insanlar bu tür geceler ile diğer geceleri ayırt ediyor ve ona göre tutum sergiliyorlarsa, bu müslümana yakışır bir tutum olarak değerlendirilemez diye düşünüyorum.
Her gecenizin Kadir olması dileklerimle
Beğen
Beğenme
Tavsiye et
Rapor et
Yazdır
1348
Yer
Dini Konular
5.6.2013
7
kişi beğendi
0
kişi beğenmedi
Etiket
---
Kaynak
Yorum yapabilmek için
Üye Olun
veya
Giriş
yapın
Ali Duman
adlı kullanıcının
diğer yazıları
İmam Mâlik B. Enes
İslam Hukuku
1605 okuma
İbnü’L-Hâcib
İslam Hukuku
1843 okuma
Ahmed B. Hanbel
İslam Hukuku
1613 okuma
Fahruddin Er-Razî
İslam Hukuku
1770 okuma
İmam Ebu Yusuf
İslam Hukuku
1590 okuma
Ebu’L-Hasan El-Kerhi
İslam Hukuku
2339 okuma
İmam Ebu'l-Yusr Muhammed Pezdevi
İslam Hukuku
2108 okuma
Fahru'l-İslam Ebu'l-Usr El-Pezdevi
İslam Hukuku
1792 okuma
Şemsü'l-Eimme Es-Serahsî Ve Fıkıhçılığı
İslam Hukuku
1772 okuma
Ebu'l-Hüseyn El-Basri
İslam Hukuku
2301 okuma
İmam Gazali
İslam Hukuku
1773 okuma
İmam-I Azam Ebu Hanife
İslam Hukuku
1958 okuma
Kur'an'ı Anlayarak Okumak Mı?
Ali Duman
1343 okuma
Paylaşım Sitelerinde Hadis Diye Paylaşımda Bu
Ali Duman
1450 okuma
Davud B. Ali Ez- Zahiri
İslam Hukuku
1667 okuma
Birşeyler yaz
Sadece Ben
Bağlantılarım
B.Bağlantıları
Herkes
Yazıyı Mootol duvarına paylaşmak için
üye ol
veya
giriş
yap
http://www.mootol.com/Yazi795/mirac-kandili-ile-ilgili-bazi-degerlendirmeler
Adınız :
Gidecek E-posta :
Gönder
Tanıdıklarını haberdar etmek için
üye ol
veya
giriş
yap
Adınız :
Rapor nedeni :
Rapor et
Yazı içeriğini rapor etmek için
üye ol
veya
giriş
yap